403. Zawodzi manewr, szukaj innego
Opublikowano 1 marca 2013 w kategoriach Rozgrywka .
403. Zawodzi manewr, szukaj innego
Kontrakt 7 ♥, wist waletem karo. Po zagraniu dwukrotnie w kiery (obaj przeciwnicy dodali do koloru) przygotowującym manewr Guillemarda, zagrałeś w trefla. I tu otrzymałeś dwie wiadomości – jedna dobrą, jedną złą – N nie dodał do koloru ale też nie przebił. Cóż Ci pozostało?
♠ A ♥ AKW103 ♦ 83 ♣ AD864 |
|
♠ 1073 ♥ D97 ♦ AK92 ♣ K52 |
Rozwiązanie:
1. Pozostało Ci zagrać na podwójny przymus – pikowo-karowy przeciwko N i treflowo-karowy przeciwko S. Zgraj asa pik, przebij trefla i doprowadź do końcówki:
♠ – ♥ 3 ♦ 8 ♣ 9 |
|
♠ 10 ♥ – ♦ K9 ♣ – |
Teraz zagrywasz kiera i jeśli tylko N trzyma piki, a S trefle (to wiadomo), to wygrałeś.
Shortlink:
Komentarze