427. Od czego zacząć?
Opublikowano 27 sierpnia 2013 w kategoriach Rozgrywka .
427. Od czego zacząć?
Rozgrywasz 6 ♦. Po ataku damą pik wziąłeś asem i zagrałeś asa karo. S dołożył małego kiera. Jak sobie poradzisz z przeciwnościami losu ?
♠ A74 ♥ 9 ♦ AK953 ♣ A1092 |
|
♠ K982 ♥ AW84 ♦ W10762 ♣ – |
Rozwiązanie:
Kontrakt wygra się sam na przebitkach. Byleby N posiadał przynajmniej trzy kiery. Ważna jednak jest kolejności w jakiej te przebitki będziemy robili. Należy zacząć od trefli. Gramy asa wyrzucając ze stołu pika i blotkę trefl przebijamy w stole. Zgrywamy króla pik oraz asa kier i kiera przebijamy. Przy okazji wykorzystujemy szansę odpadnięcia trzeciego mariasza kier. Ponownie przebitka trefla i kiera. Jeżeli N nie nadbił już wygraliśmy. Powstaje bowiem czterokartowa końcówka:
|
♠ W? ♥ ? ♦ D8 ♣ ? |
|
♠ 7 ♥ – ♦ K9 ♣ 10 |
|
♠ 9 ♥ W ♦ W10 ♣ – |
|
♠ ♥ nieistotne ♦ ♣ |
|
W tej końcówce zagrywamy 10-ką trefl. Jeśli N dołoży przebijamy i wpuszczamy go pikiem (powinien w tym kolorze mieć od początku DW10, inaczej wist na szlemika tylko z DW mógł być niebezpieczny). Jeśli N nie dołoży i nie przebije zagramy tak samo. Jeśli natomiast przebije zrzucimy ze stołu pika i pokażemy karty.
Komentarze