427. Od czego zacząć?
Opublikowano 27 sierpnia 2013 w kategoriach Rozgrywka .
427. Od czego zacząć?
Rozgrywasz 6 ♦. Po ataku damą pik wziąłeś asem i zagrałeś asa karo. S dołożył małego kiera. Jak sobie poradzisz z przeciwnościami losu ?
| ♠ A74 ♥ 9 ♦ AK953 ♣ A1092 | 
 | ♠ K982 ♥ AW84 ♦ W10762 ♣ – | 
Rozwiązanie:
Kontrakt wygra się sam na przebitkach. Byleby N posiadał przynajmniej trzy kiery. Ważna jednak jest kolejności w jakiej te przebitki będziemy robili. Należy zacząć od trefli. Gramy asa wyrzucając ze stołu pika i blotkę trefl przebijamy w stole. Zgrywamy króla pik oraz asa kier i kiera przebijamy. Przy okazji wykorzystujemy szansę odpadnięcia trzeciego mariasza kier. Ponownie przebitka trefla i kiera. Jeżeli N nie nadbił już wygraliśmy. Powstaje bowiem czterokartowa końcówka:
| 
 | ♠ W? ♥ ? ♦ D8 ♣ ? | 
 | 
| ♠ 7 ♥ – ♦ K9 ♣ 10 | 
 | ♠ 9 ♥ W ♦ W10 ♣ – | 
| 
 | ♠ ♥ nieistotne ♦ ♣ | 
 | 
W tej końcówce zagrywamy 10-ką trefl. Jeśli N dołoży przebijamy i wpuszczamy go pikiem (powinien w tym kolorze mieć od początku DW10, inaczej wist na szlemika tylko z DW mógł być niebezpieczny). Jeśli N nie dołoży i nie przebije zagramy tak samo. Jeśli natomiast przebije zrzucimy ze stołu pika i pokażemy karty.
 
 

Komentarze