Problem 289
Opublikowano 29 września 2010 w kategoriach Rozgrywka .
Czy umiesz rozgrywać?
Problem 289
W rozgrywa 3 ♠ po licytacji:
W |
N |
E |
S |
|
1 ♣ |
Ktr |
Pas |
||
|
1 ♠ |
3 ♣ |
3 ♥ |
Ktr |
|
Pas |
Pas |
3 ♠ |
Pas |
|
Pas |
pas |
|
|
N zawistował asem trefl, a następnie 3-ką kier. Jak należy rozgrywać?
♠ ♥ ♦ ♣ |
A 8 7 6 4 10 6 5 8 2 D 4 3 |
♠ K 5 3 ♥ A W 7 4 2 ♦ A D W 10 ♣ W |
Rozwiązanie:
Można puścić kiera. Jeśli S, po wzięciu figurą, pośle kiera do przebitki, to krzywdy nam nie zrobi. Jeśli jednak wyjdzie w trefla, to skróci nam atuty dziadka, z którego będziemy mieli same złe zagrania, chociaż i tak nie powinniśmy przegrać grając króla pik i pika do asa, by następnie wykonać pewny impas karo (jeśli S miał mariasza kier, to król karo jest u N), a następnie grać asa karo i karo wyrzucając ostatniego trefla. Przeciwnicy mogą wziąć 4 lewy. Można zabić kiera asem i wtedy należy zagrać karo ze stołu (nie asa). N dochodzi królem i jeśli wyjdzie w króla trefl, to przebijemy i po odatutowaniu oddamy jeszcze tylko lewę na pika. Podobnie jak wyjdzie blotką trefl – wtedy puścimy do damy. Pewniejszy jest sposób pierwszy, bo nie wpadniemy gdyby okazałoby się, że S skontrował tylko z trzecim mariaszem kier. A rozwiązanie jest poszerzone, bo w tym zamieszczonym w latach 60-tych w miesięczniku „Brydż” problemie wspominano tylko o drugim sposobie rozgrywki jako jedynym prowadzącym do wygranej.
Komentarze