Problem 290
Opublikowano 29 września 2010 w kategoriach Rozgrywka .
CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ?
Problem 290
Rozgrywasz 7 ♥. Wist ♦ walet. Jak rozegrasz ?
♠ ♥ ♦ ♣ |
3 A K D W 8 7 2 4 K D 10 6 |
♠ A D 10 9 4 ♥ 6 5 ♦ A D 8 2 ♣ A 7 |
Rozwiązanie:
Impas karo nie wchodzi w grę. Nikt rozsądny nie wistuje na szlema z konfiguracji KW, nawet z 10-ką. Pozostałe impasy – pikowy i treflowy mają po 50% szans powodzenia. Znacznie większą szansą jest zagranie na przebicie trzeciego trefla w dziadku. W tym celu, po zabiciu asem karo, ściągamy raz atu i gramy trzy razy trefle. Wygramy gdy trefle podzielą się 4-3 (60%) i dodatkowo jeszcze przy podziale trefli 5-2, jeśli posiadacz dubletona trefl będzie miał od początku tylko jedno atu (7%). Tak więc ten sposób rozgrywki oferuje łącznie 69% szans powodzenia. Trzeci sposób to rozgrywka na przymus. Uda on się jeśli przy długości treflowej będzie choć jeden z brakujących króli (75%). Dodatkowo, jeśli taki przypadek nie nastąpi, wygramy przy trzecim walecie trefl na dowolnej ręce (11,6%). Należy doprowadzić do końcówki:
♠ ♥ ♦ ♣ |
– – – K D 10 6 |
♠ D ♥ – ♦ D ♣ A 7 |
Jeżeli którykolwiek z graczy miał jakiegokolwiek brakującego króla przy długości treflowej znalazł się w przymusie.
Łącznie rozgrywka na przymus oferuje aż 86,6% i tak należy rozgrywać.
Komentarze