471. Umiar cechuje gracza…
Opublikowano 24 lipca 2014 w kategoriach Rozgrywka .
471. Umiar cechuje gracza…
Jak należy rozegrać kontrakt 4 ♥ po wiście dwukrotnie w karo?
♠ AW
♥ AKDW10 ♦ 9 ♣ AD872 |
♠ D8652
♥ 98 ♦ 1074 ♣ K93 |
Rozwiązanie:
471. Zagrożeniem dla kontraktu może być zły podział kierów (4-2) i trefli (4-1). Zabezpieczymy się przed tym niebezpieczeństwem łatwo, zwracając uwagę na poważne źródło lew jakim są piki i licząc do 10-ciu. A to liczenie wykazuje, że możemy wziąć 2 piki, 5 kierów i 3 trefle – razem 10. Teraz już dość łatwo obronimy się przed skrótem przepuszczając drugie karo z usunięciem z ręki trefla. Trzecie karo przebijamy i gramy waleta pik. Przed skrótem karami chronią nas atuty w stole, dojście do damy pik zapewnia król trefl. Gdyby w trzeciej lewie przeciwnicy zagrali w trefla odatutujemy i tak samo wyrobimy sobie lewę w pikach.
Komentarze