516. Wybrać najlepszą drogę…

Opublikowano 22 czerwca 2015 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  1. Konfiguracja kierów oferuje 75% szans na trzy lewy. Figurki treflowe są wartością dekoracyjną w rozdaniu. Dodatkowa lewa treflowa nie przybliży nas do wygranej więc impasowanie, czy ekspasowanie króla trefl byłoby zagraniem ćwiczebnym (żeby nie wyjść z wprawy przy impasowaniu). Największą, szansą na wygranie gry jest jednak przebicie dwóch trefli. Robimy to natychmiast po zabiciu asem. Drugiego trefla przebijamy 6-ką karo, zgrywamy króla karo i blotką dochodzimy do stołu, trzeciego trefla przebijamy damą karo i wchodzimy do stołu pikiem by odebrać przeciwnikom atuty. Weźmiemy w ten sposób 4 piki, kiera, 6 lew karowych i trefla. Do wygrania gry potrzeba tylko podziału atutów nie gorszego niż 4-1 i podziału trefli nie gorszego niż 7-2. Jeśli atuty podzielą się przychylniej możemy zaimpasować króla kier na nadróbkę.

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: