518. Spora gimnastyka…
Opublikowano 22 czerwca 2015 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Pierwszego pika należy zabić asem, by zachować komunikację tym kolorem na przypadek kiedy zechcemy egzekwować przymus konieczny do wygrania gry. W rachubę wchodzą dwa rodzaje przymusu – treflowo-karowy przeciwko N lub przymus podwójny pikowo-treflowy przeciwko N i pikowo-karowy przeciwko S. W każdym z tych przypadków konieczny jest udany impas na damę karo. W pierwszym należy doprowadzić do końcówki:
♠ –
♥ – ♦ AKW42 ♣- |
♠ –
♥ D ♦ 9 ♣ 965 |
Zagranie damy kier zmusi N do odrzucenia się od 4-ch kar i po udanym impasie weźmiemy resztę lew na kara.
Jeśli zaś długość karową posiada S należy doprowadzić do innej końcówki:
♠ K5
♥ – ♦ 4 ♣ – |
♠ 3
♥ D ♦ – ♣ 9 |
Teraz zagranie damy kier zmusza S do odrzucenia pika, my karo i z kolei N znajdzie się w przymusie odrzucenia pika, bo również nie może wyrzucić trefla. Tak więc ostatnie dwie lewy weźmiemy na oba piki.
Na który przymus zagrać? Po ukazaniu się długości treflowej w ręce N prawdopodobieństwo długości karowej jest większe w ręce S, dlatego należy zagrać na przymus podwójny.
Shortlink:
Komentarze