534. Wyścig
Opublikowano 1 listopada 2015 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Kontra przeciwnika ostrzega nas, że kiery się nie dzielą i że to on ma w nich długość. Zresztą jeżeli 4 kiery ( o podziale 5-0 nie wspominamy) ma S, to nie wygramy. Wygrać możemy jedynie wtedy jeśli zrobimy użytek z longera karowego. Skrót treflami ( i w perspektywie następny) pozbawia nas naturalnego dojścia do ręki atutem. Wygrać możemy wyłącznie wtedy jeśli układ ręki N jest 2-4-2-5. Zgrywamy dwa piki (by N nie zrzucił ich na kara) i spędzamy asa karo, którego ponad wszelką wątpliwość ma N. Po jednokrotnym przepuszczeniu N bierze asem i gra kolejnego trefla skracając naszą rękę do dwóch atutów. Zagrywamy dobre karo (S musi mieć jeszcze jedną kartę tego koloru). Jeśli N przebije 9-ką (lub 10-ką) zrzucamy pika. Teraz jak N wyjdzie w atuta weźmiemy w ręce i grając dalej w karo paradujemy N pozostałą mu 10-kę kier (S nie będzie miał atutów), Jeśli zaś N wyjdzie w trefla pod podwójny renons dojdzie do końcówki:
♠ –
♥ AK ♦ W109 ♣ – |
♠ 10
♥ D873 ♦ – ♣ – |
Przebijamy w stole 3-ką kier, wracamy do ręki atutem i gramy karo. Jeśli N zrzuci trefla, to my pika. Jeśli przebije nadbijamy, przebijamy pika i ostatnią lewę bierzemy na najstarsze pozostałe atu w stole
Shortlink:
Komentarze