586. Każdy wybierze na swoją miarę…
Opublikowano 26 listopada 2016 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Impas karo nie wchodzi w grę. Nikt rozsądny nie wistuje na szlema z konfiguracji KW nawet z 10-ką. Pozostałe impasy – pikowy i treflowy mają po 50% szans powodzenia. Znacznie większą szansą jest zagranie na przebicie trzeciego trefla w dziadku. W tym celu po zabiciu asem karo ściągamy raz atu i gramy trzy razy trefle. Wygramy gdy trefle podzielą się 4-3 (60%) i dodatkowo jeszcze przy podziale trefli 5-2 jeśli posiadacz dubletona trefl będzie miał od początku tylko jedno atu (7%). Tak więc ten sposób rozgrywki oferuje łącznie 69% szans powodzenia. Trzeci sposób to rozgrywka na przymus. Uda on się jeśli przy długości treflowej będzie choć jeden z brakujących króli (75%). Dodatkowo jeśli taki przypadek nie nastąpi wygramy przy trzecim walecie trefl na dowolnej ręce (11,6%). Należy doprowadzić do końcówki:
♠ –
♥ – ♦ – ♣ KD106 |
♠ D
♥ – ♦ D ♣ A7 |
Jeżeli którykolwiek z graczy miał jakiegokolwiek brakującego króla przy długości treflowej znalazł się w przymusie.
Łącznie rozgrywka na przymus oferuje aż 86,6% i tak należy rozgrywać.
Shortlink:
Komentarze