586. Każdy wybierze na swoją miarę…

Opublikowano 26 listopada 2016 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  1. Impas karo nie wchodzi w grę. Nikt rozsądny nie wistuje na szlema z konfiguracji KW nawet z 10-ką. Pozostałe impasy – pikowy i treflowy mają po 50% szans powodzenia. Znacznie większą szansą jest zagranie na przebicie trzeciego trefla w dziadku. W tym celu po zabiciu asem karo ściągamy raz atu i gramy trzy razy trefle. Wygramy gdy trefle podzielą się 4-3 (60%) i dodatkowo jeszcze przy podziale trefli 5-2 jeśli posiadacz dubletona trefl będzie miał od początku tylko jedno atu (7%). Tak więc ten sposób rozgrywki oferuje łącznie 69% szans powodzenia. Trzeci sposób to rozgrywka na przymus. Uda on się jeśli przy długości treflowej będzie choć jeden z brakujących króli (75%). Dodatkowo jeśli taki przypadek nie nastąpi wygramy przy trzecim walecie trefl na dowolnej ręce (11,6%). Należy doprowadzić do końcówki:

KD106

  D

D

A7

Jeżeli którykolwiek z graczy miał jakiegokolwiek brakującego króla przy długości treflowej znalazł się w przymusie.

Łącznie rozgrywka na przymus oferuje aż 86,6% i tak należy rozgrywać.


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze


Shortlink: