599. Rozgrywka koloru

Opublikowano 31 marca 2017 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  • Należy oczywiście zabić asem. Co dalej? Dalej należy zagrać blotkę pik i jeśli S położy małe dołożyć waleta. Jeśli N zabije damą i wyjdzie w karo (najlepiej dla obrony), należy zabić królem i zagrać asa pik. Jeśli S nie doda do koloru odblokowujemy piki w ręce, przebijamy trefle wyższym atutem i impasujemy 10-kę pik, odbieramy ostatnie atu i asem karo dochodzimy do kierów. Przegramy tylko, jeśli N miał singlową damę pik i nie spadnie DW sec w karo jako ostatnia deska ratunku. Wygramy za to w każdym innym przypadku, kiedy piki dzielą się 4-1 (przy podziale 3-2 nie ma problemu). Proszę sprawdzić, że pociągnięcie raz z góry pików spowoduje przegranie kontraktu przy czwartej D10xx w ręce S, kiedy po zagraniu w trzeciej lewie małego pika S weźmie damą i zagra w karo.

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze


Shortlink: