483. Pozbądź się wstrętu…
Opublikowano 23 kwietnia 2017 w kategoriach Wist .
Rozwiązanie:
Pozostały Ci tylko kolory okrągłe. Rozważ co się stanie po zagraniu w:
- Kiera
- Trefla w podwójny renons.
Końcówkę powinieneś mieć na dłoni. Partner miał 4 piki, trzy kiery, cztery kara i dwa trefle. W kontekście jego otwarcia nie powinieneś mieć kłopotów z odtworzeniem jego ręki w tej 6-kartowej końcówce. Powinno to być coś takiego:
♠ D107
♥ AK
♦ W
♣ –
Przy innej konfiguracji pików rozgrywający wykorzystałby dwa dojścia karami do stołu, by „rozdłubać” piki partnera. Zatem piki partnera nie są możliwe dla tego manewru. Rozważ co się stanie po zagraniu w kiera:
– partner weźmie i zagra damę, lub 10-kę pik. Rozgrywający weźmie i grając blotkę kier spod damy wyrobi na nią lewę, weźmie drugiego pika i grając dobrą damę kier, spędzi wyższego atuta od partnera promując sobie ostatniego pika.
Zatem przemyśl co się stanie po „nagannym” zagraniu w podwójny renons. Pokażę końcówkę jaka zaistniała:
♠ –
♥ W843 ♦ – ♣ 65 |
||
♠ KW5
♥ D75 ♦ – ♣ – |
♠ 86
♥ 1096 ♦ 8 ♣ – |
|
♠ D107
♥ AK ♦ W ♣ – |
- Rozgrywający przebija w stole, S nadbija. W może tylko nadbić i zagrać w kiera. S weźmie i gra jednego ze swoich średnich pików – W weźmie i będzie to jego ostatnia lewa.
- Rozgrywający puszcza do ręki – S także podkłada stosownego pika i broni się jak w wariancie a)
Komentarze