666. Najbardziej skomplikowane…

Opublikowano 25 czerwca 2018 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  • Jeden z możliwych sposobów rozgrywki to po przebiciu kara zagranie asa i króla pik i jeśli dama nie spadnie, to – jeśli pozostała u S, wejście królem trefl do stołu i przebicie ostatniego kara, następnie as trefl i przebicie trefla i w zależności od otrzymanych informacji o składach, albo próba impasu kier, albo wpuszczenie S pikiem w oczekiwaniu na to, że to on rozpocznie rozgrywkę koloru kierowego, co da nam dodatkowe szanse w tym kolorze dzięki impasowi w przelocie. Drugi sposób, to zagranie tylko raz pika, następnie trzy razy trefle z przebitką i zagranie pika. Jeśli S doda pika do koloru, impas damy i wygraliśmy, jeśli N nie będzie miał kara – nawet jak weźmie damą pik. Trzeci sposób najbardziej obiecujący to: zgranie asa pik, eliminacja trefli i zagranie ostatniego kara. Jeśli S dołoży do koloru przebijamy waletem pik. Wygramy, kiedy S będzie miał damę pik, a także wtedy, kiedy N miał drugą od początku damę i nadbije waleta pik. Znajdzie się bowiem na wpuście i każdym zagraniem musi przynieść brakującą lewę. Jeśli walet się utrzyma przechodzimy królem kier do stołu i impasujemy damę pik. Kiedy S nie doda do kara przebijamy również waletem pik, przechodzimy królem kier do stołu i gramy 10-kę pik. I teraz, jeśli S doda do koloru impasujemy doprowadzając do takich samych skutków jak opisane wyżej – albo impas wychodzi, albo N znajdzie się na wpustce. Jeśli zaś S nie doda pika do koloru wpuszczamy N pikiem z nadzieją, że pozostały mu same kiery i że nas wypuścił nie nadbijając waleta pik i nie wychodząc w ostatniego atuta.

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze


Shortlink: