699. Jak w kolejce do sklepu za PRL-u…

Opublikowano 27 marca 2019 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  1. Króla karo oczywiście przepuszczasz, by nie stworzyć w kolorze karowym dojścia do niebezpiecznego przeciwnika, jakim w tym rozdaniu jest oczywiście S. Po dowolnym zagraniu N – oczywiście w czerwony kolor, bo inaczej grać się będzie już tylko o nadróbki – odbieramy kiery, po drodze zgrywając króla trefl, zgrywamy asa karo jak nie był do tej pory zgrany i po utrzymaniu się w stole trzecim kierem zagrywamy trefla do waleta. Jeśli damę ma S – już wygraliśmy. Jeśli N to jak trefle dzielą się po 3 też nie będzie problemów z 10-tą lewą. Nie będzie też jak N będzie posiadaczem od początku drugiej damy trefl. Zostanie bowiem zapuszczony i będzie musiał zagrać bądź w pika, bądź w podwójny renons w obu przypadkach rozwiązując nasze problemy. Tylko jak N będzie posiadaczem czterech lub więcej trefli będziemy musieli ratować się impasem pikowym, ale to na samym końcu, po wykorzystaniu wcześniejszych szans.

 

Dopisek.

Oczywiście wszyscy krytycy ostatniego zdania mają rację – impas pik przy 4 treflach u N jest potrzebny jak przysłowiowa dziura w moście. Pozwolimy mu wziąć dwa trefle i pokażemy karty.

A dziura pojawiła się w mojej głowie jak pisałem komentarz:)


Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

  • Avatar
    Jacek
    29.03.2019 11:07:10

    Jezeli N bedzie posiadaczem 4 trefli, to mozna go chyba czwartym wpuscic wyrzucajac z reki pika?

  • Avatar
    Piotr Matkowski
    29.03.2019 11:36:38

    „Tylko jak N będzie posiadaczem czterech lub więcej trefli będziemy musieli ratować się impasem pikowym…”
    Wtedy możemy N wpuścić ostatnim treflem ze stołu (z ręki pik) …

  • Ryszard Kiełczewski
    Ryszard Kiełczewski
    29.03.2019 13:53:23

    Kolejny komentarz Tomka Wnuka:

    „Coś mi siê wydaje, że impas pik nie jest potrzebny – nie ma obowiązku przebijania czwartego trefla”

    Ano nie ma, można na niego wyciepnąc blotke pik..

    🙁 errare humanum est”….Brawo dla tych, którzy dostrzegli „aszibku”

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Shortlink: