705. Trochę główkowania…
Opublikowano 28 kwietnia 2019 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Mamy 12 lew na asy, króle i damy. Trzynastą lewę może nam przynieść podział jednego z młodych kolorów, lub przymus. Możliwe w tym ostatnim przypadku są trzy rodzaje przymusów: kierowo-karowy, kierowo-treflowy i karowo-treflowy. Szkopuł w tym, że każdy z nich należy egzekwować inaczej. Jeśli zachodzi przymus na młodsze kolory, które trzyma jeden z obrońców, należy ściągnąć wygrywające w pikach i kierach. Jeśli zaś zachodzi jeden z przymusów kierowo-młodszy kolor, należy zagrać inaczej zachowując komunikację kolorem kierowym, czyli nie można go będzie zgrać zbyt wcześnie, by nie zrujnować komunikacji. Czy jest możliwa taka rozgrywka, by możliwe było rozpoznanie, na który przymus należy zagrać? Otóż jest. Gramy tak: zgrywamy po dwa razy kara i trefle. Jeśli okaże się, że oba kolory trzyma S, zgrywamy lewy w kolorach starszych. Na ostatnią z nich S musi pozbyć się kara lub trefla, a my zrzucimy stosownie. Komunikację mam zachowaną kolorami młodymi do obu rąk. Jeśli okaże się, że kara zatrzymuje N, a trefle S, zgrywamy pika usuwając z ręki karo i trefla. Dochodzi do końcówki:
♠ –
♥ KD32 ♦ 7 ♣ D3 |
♠ D
♥ A8 ♦ D3 ♣ 76 |
Wiemy, że w tej końcówce N ma dwa kara, a S dwa trefle. Zgrywamy jeszcze damę trefl i damę karo, skracając końcówkę do 5 kart. Teraz zagranie damy pik zmusi S do pozbycia się kiera, bo trefla wyrzucić nie może. My z ręki pozbywamy się trefla, a N mając 4 kiery i karo również nie może pozbyć się kara, więc zmuszony będzie usunąć kiera. Teraz nasze kiery są już dobre.
Shortlink:
Komentarze