721. Na wpustkę nie wygrasz
Opublikowano 28 sierpnia 2019 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Bez udanego impasu trefl nie wygrasz. Ale to dopiero 12 lewa. Żeby możliwe było wykuglowanie lewy 13-tej musi zajść przymus – pikowo-kierowy przeciwko N i treflowo-kierowy przeciwko S. Możliwy jest także przymus kierowo-treflowy przeciwko S, ale wtedy musiałby on posiadać mariasza kier przy królu trefl. Gramy tak: bierzemy lewę królem pik, wchodzimy asem karo do stołu i wykonujemy impas trefl. Spokojnie – dobremu graczowi impasy stoją – jak to kiedyś napisał Janusz Korwin Mikke w jednym ze swoich felietonów. Ciągniemy kara doprowadzając do końcówki:
♠ W10
♥ Hx ♦ – ♣ x |
||
♠ 2
♥ A5 ♦ 3 ♣ A |
♠ A9
♥ W ♦ – ♣ W6 |
|
♠ x
♥ Hx ♦ – ♣ Kx |
Lub:
♠ W10
♥ xx ♦ – ♣ x |
||
♠ 2
♥ A5 ♦ 3 ♣ A |
♠ A9
♥ W ♦ – ♣ W6 |
|
♠ x
♥ KD ♦ – ♣ Kx |
Zgrywamy asa trefl, następnie karo. W przypadku pierwszym N musi trzymać pika, wyrzuca więc kiera, a my ze stołu ♠ 9-kę. S jeszcze ma jedną wolną kartę – pika. Teraz jednak zagranie pika ustawia w przymusie rękę S. Zwracam uwagę, że 5-ka kier przy asie jest najstarszą blotką w kolorze w tym momencie. Przeciwnicy mają starsze tylko figury.
Shortlink:
Komentarze