722. Impas duszą gry
Opublikowano 28 sierpnia 2019 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Bierzemy damą w ręce, zgrywamy pika z góry (czasami spadnie singlowa dama), zgrywamy asa oraz króla karo, następnie dwa kiery z pozbyciem się z ręki kara. Teraz zagrywamy blotkę pik spod waleta i jeśli S dołoży – impasujemy. Jeśli tę lewę weźmie N, to gdy nie miał on 4 kar już wygraliśmy, bowiem przy trzech karach zagranie w ten kolor wyrabia fortę w dziadku po przebiciu w ręce, jeśli natomiast miał on tylko dwa kara, to każde jego zagranie daje nam 12-tą lewę. Dopiero, gdy okaże się, że N miał 4 kara i może bezpiecznie w nie zagrać, dochodzimy waletem pik do stołu i ratujemy się impasem trefl. Jeśli S nie dołoży do drugiego pika, podkładamy 10-kę i po dowolnym zagraniu N impasujemy króla trefl.
Shortlink:
Komentarze