743. Tę(m)pa gra…
Opublikowano 27 lutego 2020 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Punktów masz wystarczająco dużo. Figur jeszcze więcej, bo aż 11 z 16. Tylko, aby wyrobić sobie wystarczającą liczbę lew, musisz przedrzeć się przez dwa asy w kolorach okrągłych (♥/♣). Ile masz zatrzymań w kolorze pikowym? Dwa na pewno. Ale dwa nie wystarczy, bo jeśli nieumiejętnie rozegrasz pierwszą lewę, to jedno z trzymań pikowych Ci zniknie. Powiedzmy, że przepuściłeś pika do widełek w ręce. S podłoży coś – to może być W, 9, lub 8-ka. Nadbijasz i idziesz wyrabiać kolor okrągły. Przeciwnik wbija się asem za pierwszym razem i gra asa pik i stosownego pika pozbawiając Cię zatrzymania w tym kolorze, a jemu zostanie as w drugim kolorze okrągłym, przez którego Ty musisz się przedzierać. W ten sposób przeciwnik weźmie trzy lewy pikowe i dwa asy boczne obkładając kontrakt. Zatem nie tędy droga. Pomyśl chwilę, gdzie są ulokowane asy? Proste liczenie wykaże, że wszystkie trzy pozostałe asy ma wistujący przeciwnik. Bez któregokolwiek z nich nie miałby otwarcia. W tej sytuacji, aby zwiększyć liczbę zatrzymań pikowych należy położyć ze stołu damę, która weźmie lewę. Przy braku jakiegokolwiek dojścia do S, będziesz miał w dalszym ciągu dwa zatrzymania pikowe i dzięki temu, że to Ty masz teraz przewagę tempa wcześniej wybijesz przeciwnikowi jego asy, nim on wyrobi sobie fortę pikową – i to zaledwie jedną. W dodatku nie będzie w stanie jej wziąć, a Ty zrobisz nadróbkę.
Shortlink:
Komentarze