827. Impas dusi grę…

Opublikowano 26 listopada 2021 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  1. Nie ma żadnego sensu przepuszczanie – przeciwnicy mogą nam za chwilę otworzyć kara, lub co gorsza przebić drugiego pika i otworzyć kara. Mamy wziąć 10 lew, więc policzmy ile ich mamy – 1 w pikach, 6 w kierach i po jednej w kolorach młodszych. Brakuje jednej. Gdzie, czy raczej jak, ją możemy wykuglować? Odpowiedź na „gdzie” jest prosta – tylko w treflach. Odpowiedź jak? Czy poprzez impas króla, czy poprzez wyrobienie jednej forty? Impas to 50% szans. Możliwość wyrobienia forty to 75% (dokładniej 36%+48% x 90% = 75,6%). Krótko mówiąc – dama trefl, to zatruta karta. Bij asem pik i graj asa i damę trefl. Oni mogą zdjąć dwa piki i otworzyć karo, ale my bijemy asem, przebijamy stosownie trefla, atutujemy dwa razy utrzymując się w stole i jeśli zajdzie taka potrzeba, przebijemy jeszcze raz trefla. Do wyrobionej forty będzie dojście ostatnim atutem w stole.

Stare porzekadło brydżowe „impas dusi grę” tu miałoby rację bytu…


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: