827. Impas dusi grę…
Opublikowano 26 listopada 2021 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Nie ma żadnego sensu przepuszczanie – przeciwnicy mogą nam za chwilę otworzyć kara, lub co gorsza przebić drugiego pika i otworzyć kara. Mamy wziąć 10 lew, więc policzmy ile ich mamy – 1 w pikach, 6 w kierach i po jednej w kolorach młodszych. Brakuje jednej. Gdzie, czy raczej jak, ją możemy wykuglować? Odpowiedź na „gdzie” jest prosta – tylko w treflach. Odpowiedź jak? Czy poprzez impas króla, czy poprzez wyrobienie jednej forty? Impas to 50% szans. Możliwość wyrobienia forty to 75% (dokładniej 36%+48% x 90% = 75,6%). Krótko mówiąc – dama trefl, to zatruta karta. Bij asem pik i graj asa i damę trefl. Oni mogą zdjąć dwa piki i otworzyć karo, ale my bijemy asem, przebijamy stosownie trefla, atutujemy dwa razy utrzymując się w stole i jeśli zajdzie taka potrzeba, przebijemy jeszcze raz trefla. Do wyrobionej forty będzie dojście ostatnim atutem w stole.
Stare porzekadło brydżowe „impas dusi grę” tu miałoby rację bytu…
Shortlink:
Komentarze