843. Wybieraj!
Opublikowano 31 marca 2022 w kategoriach Rozgrywka .
Rozwiązanie:
- Musimy wybrać jedną z kilku możliwości. Można trafiać waleta trefl. Można zagrać na to, że N posiada asa trefl i króla karo, wtedy zagranie as i blotka karo, a następnie udane wejście królem trefl (choć w dalszym ciągu można spróbować trafiać waleta) daje zwycięstwo. Można zagrać na to, że udaje się nam impas karo. W tym ostatnim przypadku musimy znaleźć dojście do stołu. Może nam się to udać, jak trafimy położenie figur treflowych. Cały czas coś jednak musimy trafiać. A to zmniejsza o połowę szanse matematyczne każdego działania. A jest taka rozgrywka, gdzie postawimy na impas króla karo i wykreujemy sobie pewne dojście do stołu, przy którym nie będziemy musieli trafiać. Oczywiście dojście może być wyłącznie treflem. Nie doprowadzi do tego zagranie damy trefl, bo ta powinna zostać przepuszczona, szczególnie, jeśli S będzie miał AWx w tym kolorze. Zagraniem, na sto procent stwarzającym dojście do stołu, jest zagranie 9-ki trefl i przepuszczenie jej wkoło. Czasami nasze problemy zostaną od razu rozwiązane, jeśli walet trefl będzie u N. Powiedzmy, że S weźmie jednak waletem tą lewę i odepchnie się kierem. Przebijemy i zagraniem blotki trefl do 10-ki, lub damy do króla, stworzymy sobie dojście do stołu by zaimpasować karo.
Shortlink:
Komentarze